Jak dobrać odpowiedni olej silnikowy?

Wprawiony i doświadczony kierowca nie powinien mieć większego problemu z doborem odpowiedniego oleju silnikowego do swojego auta. Ale co z osobami, które nie są aż tak doświadczone i nie posiadają jeszcze wystarczająco dużo wiedzy na poszczególne tematy? One bardzo często szukają informacji u rodziny, u eksperta czy również w internecie. Jak się bowiem okazuje, trzeba wiedzieć kilka bardzo ważnych rzeczy, zanim zdecydujemy się na ten czy inny olej silnikowy.

Sama wymiana oleju powinna odbywać się regularnie, lecz to nie wystarczy – olej powinien być jeszcze dobrze dobrany do naszego auta. W tym celu koniecznie należy dowiedzieć się, w jaki sposób wybrać dobrej jakości olej silnikowy dla naszego auta. Pomóc może poznanie klasy lepkości, która to z pewnością ułatwi nam wybór.

Jak się bowiem okazuje, możemy skorzystać z ogólnie przyjętej i stosowanej skali od 0 do 60, dzięki której będziemy dobrze wiedzieć, z jak gęstym olejem mamy do czynienia. I tak, niskie cyfry oznaczać będą, że wybrany przez nas olej jest bardzo rzadki. Z kolei im bliżej 60-tki, tym olej jest coraz bardziej gęsty.

Sama lepkość ma natomiast znaczenie w kwestii przepływu oleju, dlatego też dobrze jest wiedzieć, jaki olej będzie odpowiedni w przypadku naszego pojazdu.

Olej silnikowy – jak często wymieniać?

Ale sam dobór oleju silnikowego to nie wszystko. Oczywiście, jest to bardzo ważne, gdyż jeżeli dobierzemy lub zmieszamy coś źle to możemy doprowadzić do bardzo poważnych i bardzo kosztownych awarii silnika.

To samo może się stać w sytuacji, gdy zaniedbamy regularną wymianę oleju w naszym silniku. W wielu przypadkach kierowcy decydują się na wymianę po czasie i przebiegu, który to jest określony przez samego producenta, natomiast nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Nie można bowiem polegać tylko i wyłącznie na zapewnieniach i instrukcjach producenta, gdyż powinno się kontrolować wszystko także samodzielnie.

I tak, z reguły przyjęło się, że przy dość łagodnie eksploatowanym silniku, wymiana oleju powinna nastąpić co około 15-20 tysięcy kilometrów. Zakres ten zależy oczywiście od nas samych i od tego, jak bardzo eksploatowana jest jednostka, dlatego też w niektórych przypadkach wymianę warto robić nawet nieco wcześniej. Dotyczy to głównie aut sportowych czy terenowych, kiedy to jednostka napędowa bardzo często jest dość mocno obciążana.

Wszystko oczywiście po to, aby silnik nie pracował na zużytym i brudnym oleju – w ten sposób uda nam się zmniejszyć ryzyko awarii.

http://katalizatory-wielkopolskie.pl/pila.html Serwis Majewscy

Post Author: Hektor