52um

-między 51um, a 53um-

Ćwiczenia fizyczne a układ krążenia

Nie jest tajemnicą, że wysiłek fizyczny bardzo pozytywnie wpływa na stan ludzkiego zdrowia. Wiele ćwiczeń, stworzonych do kształtowania swojej sylwetki i dbania o dobro organizmu, wspomaga także układ krążenia.

Dzięki nim serce staje się dużo bardziej wydolne, a co za tym idzie, zmniejsza się ryzyko zapadnięcia na groźne choroby, takie jak chociażby atak serca. Właściwie dobrane ćwiczenia pomagają obniżyć częstotliwość skurczów serca, czyli po prostu zwolnić tętno, by nie przemęczać mięśnia sercowego, nieustannie pompującego krew.

Treningi ruchowe wpływają także na znaczną poprawę elastyczności naczyń krwionośnych (całe ciało nabiera gibkości, dlatego też wpływa to także na wnętrze organizmu). Z czasem zwiększa się również maksymalna pojemność minutowa serca oraz jego objętość wyrzutowa.

Aby trening wspomagający układ krwionośny był skuteczny, powinien jedynie nieco przekraczać zwyczajne możliwości danej osoby. Musi też obejmować jak największe grupy mięśni, by móc w pełni oddziaływać na poszczególne partie organizmu.

rower trójkołowy dla niepełnosprawnych