Ćwiczenia fizyczne a obniżanie poziomu cukru we krwi

Osoby, cierpiące na cukrzycę, muszą stosować odpowiednią dietę, bardzo uważając na to, co jedzą. Prócz tego warto jednak, by zdecydowały się także na wykonywanie pewnych ćwiczeń fizycznych, które poprawiłyby znacznie ich stan oraz ogólne samopoczucie. Odpowiedni trening pomoże cukrzykowi zmniejszyć nadmierną masę ciała, uwrażliwić tkanki na insulinę, niemal zniwelować ryzyko dojścia do niekorzystnych następstw cukrzycy, a co więcej lepiej skontrolować poziom cukru we krwi. Ćwiczenia, odpowiednie dla osoby, chorującej na cukrzycę, muszą się opierać na umiarkowanym wysiłku fizycznym.

Znaczy to, że powinien on trwać przynajmniej pół godziny i być powtarzany chociaż trzy razy w tygodniu. W trakcie ćwiczeń pod żadnym pozorem nie wolno przekraczać 60-85% swojej maksymalnej częstości pracy serca. Należy także zwracać uwagę na swoją aktualną kondycję fizyczną oraz ogólne samopoczucie. Przy dobieraniu odpowiednich ćwiczeń trzeba zachować rozwagę i stopniowo zwiększać ich trudność.

Regularne ćwiczenie wpływa bowiem korzystnie na przemianę glukozy w organizmie ludzkim.

http://kcrkalisz.pl/gabinet-prywatny-izabela-krystalska/

Post Author: Hektor