Ćwiczenia aerobowe

Nazwa ćwiczeń aerobowych (w skrócie „aeroby”) pochodzi od greckiego „aer”, „aero” – „powietrze”. Z tego powodu ten rodzaj treningu określa się też często jako tlenowy. Wykonywane ćwiczenia wiążą się bowiem ściśle ze zwiększoną wymianą tlenową, pozwalając pracującym mięśniom na maksymalny dostęp do tlenu. To z kolei powoduje wyraźniejsze spalanie tłuszczów. Ćwiczenia aerobowe są zalecane szczególnie osobom, które chciałyby zrzucić zbędne kilogramy.

Często stosuje się je także jako uzupełnienie dla treningu siłowego, ponieważ pomagają w budowie masy mięśniowej. Wpływają także pozytywnie na wytrzymałość mięśnia sercowego, który podczas ich wykonywania musi zwiększyć częstotliwość skurczy. Dzięki temu znacznie spada ryzyko cierpienia na poważne choroby serca, na przykład na zawał. Podczas treningu aerobowego należy utrzymywać stałe tempo, dostosowane indywidualnie do potrzeb ćwiczącego. Ćwiczenia powinny trwać nie krócej niż czterdzieści minut, gdyż dopiero po około pół godziny zostaje spalany tłuszcz.

Liczy się też systematyczność, dlatego warto powtarzać treningi dwa, trzy razy w tygodniu.

rower trójkołowy dla niepełnosprawnych bodyfactory-trener.pl

Post Author: Hektor